Sunday, November 14, 2010

Calon PRU-13

  1. Dalam orang dok riuh pasai banjir dengar katanya dah ada bahagian yang bermesyuarat tentang siapa calon untuk PRU13 nanti. Itu pun rasanya belum genap sebulan selepas Presiden Umno menggariskan 7 nilai transformasi yang patut dijadikan garis panduan untuk memenangkan Umno dan BN dalam PRU13 kelak. (Nanti kita cerita bahagian mana)
  2. Dengar katanya, Ketua Umno Bahagian tersebut dengan tegas menamakan dirinya sebagai calon Parlimen dan beberapa nama lain untuk kerusi DUN. Tapi Ketua Bahagian tersebut dahulunya pun telah pernah bertanding dan kalah teruk.
  3. Bila TS dengar adanya sikap yang sedemikian, rasa sedih dan kadangkalanya meluat. Harap-harap pihak kepimpinan tertinggi UMNO lebih bersikap serius bila nak tentukan calon kelak. Biarlah calon-calon tersebut disukai ramai, memang bersih peribadinya dan winnable.
TS : Ramai lagi ahli UMNO untuk dirisik dan dipilih, bukan 2, 3 kerat tu saja. Yang penting kena buat homework sikit. Kalau nak ambil pendapat cari sumber-sumber yang sahih dan benar.

No comments:

Post a Comment