Thursday, February 10, 2011

TUAN PENASIHAT - 25%



  1. Kerana terlalu taksub dengan "tuan penasihat - 25%" maka terpelanting habis anak menantu Sadiq Segaraga sehingga habis harta benda, jatuh bangkrap dan kena jual. Begitulah jalan cerita 3 Abdul, karya seniman agung Tan Sri P.Ramlee secara sinis dalam menggambarkan suasana masyarakat yang terlalu mengejar kebendaan melebihi nilai kemanusiaan.
  2. Bila sudah tidak ada roh Melayu, apa sahaja yang dibuat oleh kerajaan semuanya tidak betul. Begitulah nasibnya orang Melayu bila ada Melayu yang sudah muak dengan Melayu. Dia lupa segala keistimewaan, kemudahan dan kehebatan yang dinikmatinya pada hari ini datangnya dari perjuangan orang MELAYU!
  3. Dr Zainal Aznam, so-called pakar ekonomi, kini mula menyalahkan Perkasa yang terlalu menekan pihak kerajaan sehingga menyebabkan ekuiti 30% bumiputera tidak dapat dihapuskan sebagaimana yang disarankan dalam perlaksanaan Model Baru Ekonomi (MBE).
  4. Zainal Aznam ni bangsa jenis apa? Pelik dan cukup menghairankan bila ada seseorang yang mahu segala keistimewaan yang ada pada dirinya kini mahu supaya dihapuskan. Sedangkan orang lain sedang giat meminta agar mereka juga diberikan keistimewaan. Kalau dia tak mahu keistimewaan tersebut duduk diam-diam sudah lah kenapa yang kalut sangat nak hapuskan keistimewaan yang patut kami kecapi sebagai orang Melayu?
  5. Inilah antara golongan murtad bangsa dan pengkhianat besar kepada orang Melayu.
  6. Zainal yang juga mempertikaikan perlantikan orang politik ke jawatan Pengerusi dalam GLC seharusnya malu kerana kalaulah orang macam dia yang dipilih menjadi pengerusi maka pastinya tiada lagi suara Melayu mahupun roh Melayu dalam anak syarikat kerajaan tersebut.
  7. Profesional Melayu, usahawan Melayu akhirnya terpaksa berguling, berhempas pulas bagi mendapatkan jawatan, kerja atau nak jadi panel kepada GLC tersebut.
  8. Sebaiknya pihak kerajaan perlu mengenepikan penasihat Sadiq Sigaraga ini kerana bukan sahaja orang Melayu bakal terlepas segala keistimewaan tersebut mungkin kerajaan juga boleh bangkrap!

1 comment:

  1. Beginilah sebahagian daripada sikap `buruk' orang Melayu.


    http://sallehsaad.blogspot.com / Bicara Orang Kampung

    ReplyDelete