Sunday, April 17, 2011

JANGAN PEDULI DAH KAT CINA!

  1. Pilihanraya negeri Sarawak ke 10 yang melabuhkan tirainya menyaksikan BN masih mengekalkan kekuasaannya di negeri Bumi Kenyalang tersebut dan sekali lagi Malaysia menyaksikan Tan Sri Abdul Taib Mahmud mengangkat sumpah sebagai Ketua Menterinya tapi dengan penuh bergaya kerana kejayaan beliau disambut dengan pelukan isterinya yang jelita.
  2. Biar bagaimana bergaya dan hebatnya sambutan kejayaan tersebut, Cina masih tetap dengan keputusan mereka untuk tidak mengundi BN! Mereka dah sepakat untuk tidak mahu berkongsi kuasa dengan Melayu dan pribumi. Kerana bagi Cina, BN itu Umno dan Umno itu Melayu! Jadi kalau masih bagi undi kepada BN maka mereka seolah-olah mahu terus mengiktiraf ketuanan Melayu.
  3. Mereka tidak lupa jasa orang Melayu cuma mereka tidak mahu lagi berada dibawah telunjuk Melayu. Mereka juga tidak peduli apa akan jadi dengan Melayu kalau Melayu bagi mereka ambil tapi nak berterima kasih jauh sekali. Sebab itulah apabila DS Najib turun bertemu rakyat sambil menggula-gulakan pelbagai peruntukkan dan bantuan, manusia Cina ini berkerumun mengalahkan semut kerumun gula. Tapi, akhirnya 12 kerusi kecundang kepada DAP.
  4. Oleh itu BN perlu fikir masak-masak dengan kerenah orang Cina ini. Mereka telah pun berpakat untuk menggulingkan kerajaan yang ada pada hari ini untuk mereka dirikan sebuah kerajaan Cina Malaysia. PAS dan PKR hanyalah kuda tunggangan mereka sahaja. Mereka pun tidak peduli, sebab itu PAS ghuyup di Sarawak manakala PKR hanya dapat 3 kerusi dari 41 kerusi yang dipertandingkan.
  5. Orang Cina memang bijak berpolitik, mereka lagakan Melayu sama Melayu, kalau ada Melayu yang punya masalah yang kronik lagi bagus kerana itu akan jadi unsur diversion yang terbaik untuk mengalih perhatian orang dari melihat kepada agenda tersirat mereka.
  6. Kini suara mereka sudah menjangkaui seberang Laut Cina Selatan. Suara Cina semenanjung sudah pun disahut oleh Cina Sarawak dan mungkin juga Sabah! Ini juga bermakna Cina kini sudah siap sedia dengan agenda utama mereka iaitu untuk mendapatkan kuasa politik dan seterusnya menguasai kerajaan dan negara Malaysia.
  7. Oleh itu BN mahupun PAS harus mula melihat peristiwa ini dengan sebaiknya. Kembalilah kita untuk bersatu dan berpadu demi Islam, Melayu dan Tanahair tercinta. Tak payah pedulikan lagi Cina! Mereka khianat kepada kebaikan orang Melayu. Kita tumpukan sepenuh tenaga dan kekuatan kepada sokongan Melayu kerana dengan sokongan solid Melayu tidak sahaja kita mampu kekalkan kuasa Melayu tetapi juga kalau nak ditubuhkan "Negara Islam" sebagaimana yang PAS mahupun kita boleh buat!

3 comments:

  1. Jangan pedulilah dengan PAS memang mata dia buta dan bebal tak payah bawak berunding bebal nak mampus baik bawak berunding dengan beruk walaupun otak beruk saiznya sebesar bola sepak takraw lagi cerdik dari pemimpin2 PAS. Talibarut DAPig a.k.a Raja Mendaliar Pakatan Rosak.

    ReplyDelete
  2. Jgn le marah sangat....nko nii... Ngko bukan dalam politik pon. Pemua2 UMNO BN rilek je...

    Hehehe...

    ReplyDelete
  3. Kita tidak dpt membaca apa lagi yg ada dlm pemikiran kepimpinan ttinggi umno. Telah jelas dan nyata bangsat cita ini sememangnya tdak perlukan bn lagi. segala telah di taburkan kpd mereka. Yg jelas dan nyata skarang usaha terancang mreka adalah untuk menguasai pilitk dan menjajah msia setlh ekonomi tlah pun djajah.
    Prsetatkan mereka. Wlaupun mca dan grakan seblm ini memenangi krusi yg. ditndingi yg. memenangkan mreka adalah undi melayu. jadi mualai skarang persetatkan mreka. Bangsa bangsat yg. tdak tahu mengenang jasa ini.

    ReplyDelete