Sunday, March 6, 2011

ADA KUASA & BERANI ! BN Boleh Terus Berkuasa!

  1. Keputusan PRK DUN Kerdau dan Merlimau memperlihatkan peningkatan yang cukup drastik samada dari jumlah majoriti mahupun sokongan kaum. Peningkatan kepada 3643 (PRU-12/2154) di Merlimau manakala  2724 (PRU-12/1615) di Kerdau adalah bukti bahawa rakyat mulai menilai hasil kerjabuat parti-parti politik selama 3 tahun ini.
  2. PAS yang cukup sinonim dengan maki hamun, cerca, fitnah, pembohongan telah ditolak oleh rakyat dalam PRK di dua DUN tersebut. PAS masih lagi mengamalkan budaya kempen serta kerja yang sama sekali bertentangan dengan budaya serta nilai murni masyarakat Melayu khususnya. 
  3. TS yang sempat mengikuti proses kempen, walaupun dalam masa yang singkat, telah bertemu dengan beberapa orang penyokong PAS yang jelas kecewa dengan tindak-tanduk pemimpin mereka. "bang, kami tinggal sekampung, ada yang Umno, ada yang PAS, selama ini kita kawan cukup akrab, habis takkan nak kafir sama-sama sekampung atau nak jahiliahkan dia orang? kat mana nak letak muka ni?" Memang tak betullah kempen macam ni," sambung beliau lagi.
  4. PAS perlu berhenti dari menggunakan teknik memperburukkan orang lain dan memperbodohkan rakyat dengan segala fatwa dan auta yang memecahbelahkan rakyat kerana rakyat inginkan suasana kehidupan yang aman dan harmoni dan bukannya bertelagah dan bermasam muka sesama sendiri.
  5. Begitu juga halnya dengan orang Cina dan India, mereka juga muak dan mual dengan segala janji yang belum pasti, "Nak buat itu, Nak buat ini" kerana yang pasti jadi ialah kalau NAK BERAK, sebab berak memang tak boleh ditahan-tahan, mahu tak mahu memang kena buang!
  6. Oleh kerana itu juga undi Cina dan India juga telah beralih kepada BN, ini boleh dibuktikan apabila BN menang 100% di semua saluran, kerana mereka sudah tidak percaya lagi kepada pembohongan pembangkang terutamanya ayat-ayat meleghet (meleret) Anwar Ibrahim~! Bagi orang Cina mudah, Anwar tidak boleh buat apa-apa sebab dia bukan ketua kerajaan! Jadi dia tidak ada kuasa, cuma dia ada berani!
  7. BN pula bagi orang Cina ada kuasa tapi kurang berani, itu dulu. Tapi sekarang BN ada kuasa dan ada berani - yakni buat perubahan (transformasi) dan sudah angkat Hindraf masuk dalam, jadi sekarang mereka sudah kembali yakin bahawa BN sudah kuat! Oleh itu mereka perlu ikut arus jika mahu terus survive dan perlu beri sokongan kepada BN.
  8. Jadi jika BN mahu terus berkuasa maka BN perlu BERANI! Tidak guna kuasa tinggi gunung kalau tidak BERANI! ADA KUASA ADA BERANI maka BN akan terus menjadi pilihan rakyat.

No comments:

Post a Comment