Monday, February 28, 2011

Hindraf : Penentangan Terang-Terangan Terhadap MELAYU!

  1. Perhimpunan haram Hindraf baru-baru ini di ibu negara, Kuala Lumpur, jelas memperlihatkan sikap kurang ajar golongan ini yang langsung tidak menghormati keharmonian negara kita. Mereka yang selama ini menumpang kasih dan hidup di negara bertuah ini tidak pernah menghargai segala kemewahan dan kesejahteraan yang dikecapi malah cuba untuk merosakkan kemakmuran yang kini dikongsi bersama selama lebih 54 tahun kemerdekaan.
  2. Pemimpin dan pengikut Hindraf perlu ingat bahawa segala yang mereka nikmati hari ini adalah berkat perjuangan orang Melayu amnya dan UMNO khususnya. Selama lebih 50 tahun tersebut Umnolah yang telah mencorakkan agenda pembangunan negara. Umno juga yang telah menerima golongan pendatang seperti pemimpin Hindraf untuk dijadikan warganegara ini.
  3. Memandangkan Umno itu parti orang Melayu, maka menentang Umno bererti menentang Melayu. Oleh itu Hindraf harus berhati-hati sekiranya tidak mahu tindakan mereka itu akan membawa kepada penentangan orang Melayu terhadap kaum mereka. Ini kerana ada beberapa isu yang membabitkan kaum mereka sememangnya tidak menyenangkan hati orang Melayu, misalnya isu pembunuhan Susilawati dan 3 lagi rakannya
  4. Isu interlok hanyalah gimik! Namun yang cuba hendak ditonjolkan ialah penentangan secara terang-terangan terhadap orang Melayu dan kepimpinan Melayu. Apakah tidak pernah wujud kasta pariah dalam anutan Hindu? Kalaulah mereka tidak suka istilah "pariah" digunakan maka mereka seharusnya mula menghormati orang Melayu dan ISLAM. Kerana orang Melayu dan Islam juga tidak suka agama mereka dipersenda-sendakan.
  5. Oleh itu jangan cuba bermain api kelak "membakar" diri sendiri.

1 comment: