Wednesday, July 6, 2011

JAHAT !




  1. TS setuju bahawa Ambiga memang berniat JAHAT! Kalau sungguh bagai dikata, perhimpunan tersebut semata-mata nak hantar memorandum kepada DYMM YDP Agong, kenapa bila dah jumpa YDP Agong tak diserah saja memorandum itu? Bukankah mudah, tak perlu lagi nak berarak dan berhimpun.
  2. Bukankah itu matlamat asal BERSIH? Serah memorandum kepada YDP Agong. Isu dan persoalan disini ialah kenapa tak buat ketika ruang dan peluang telah diperolehi? Kenapa?
  3. Kerana BERSIH tidak ikhlas! Kerana Ambiga tidak Ikhlas! Kerana agenda sebenar mereka lain!
  4. Kepada Ambiga, dia peduli apa. Ini bukannya negara dia! Nak jahanam, jahanam lah. Tetapi kalau usahanya bersama dengan gerombolannya berjaya, ia merupakan BONUS kepadanya.
  5. Sebab itu kepada TS Bersih ini mempunyai banyak agenda jahat maka memorandum hanyalah satu illusi! Illusi untuk mengaburi mata seluruh rakyat. Illusi ini begitu hebat sehingga menutup mata-hati pemimpin Islam yang lainnya. Ia ibarat mainan silap mata oleh David Copperfield, kita sanggup banyar ratusan ringgit hanya untuk dimanipulasi oleh illusinya.
  6. Sepanjang pertunjukannya, kita bertepuk sorak kerana keasyikkan kita menikmati persembahannya yang begitu real, walhal selepas selepas tamat sahaja pertujukkan tersebut secara sedar atau tidak kita sendiri akui itu hanya mainan fikiran dan kita pun pulang dengan sesekali terlintas di fikiran, "guna duit pi makan pun kenyang."
  7. Begitulah kira-kiranya analogi mudah yang dapat saya simpulkan, janganlah kita terpedaya dengan segala illusi ini kelak yang rugi kita, ORANG MELAYU & ISLAM.
  8. Apakah yang cuba dibuat Ambiga tersebut menguntungkan ISLAM, MELAYU  dan TANAHAIR. Jika tidak hindarkanlah. Kerana ianya tidak lain hanyalah satu illusi JAHAT yang merugikan.

No comments:

Post a Comment