Monday, May 9, 2011

BIBLE KITAB PORNO! - Bahagian Kedua


  1. Sebagaiman yang telah TS janjikan, bahagian kedua posting khas ini, akan membicarakan tentang Bible, iaitu kitab bagi penganut Kristian. Bukanlah niat TS nak memburukkan suasana yang cukup sensitif dengan posting yang juga tidak kurang sensitif! Tetapi ini adalah kenyataan yang mesti diterima oleh Kristian dan harus diketahui oleh setiap orang Islam terutamannya orang Melayu amnya dan golongan Melayu Liberal khasnya!
  2. Tujuan tulisan ini juga adalah reaksi TS kepada segala isu yang meruntun orang Melayu pada hari ini. Orang Islam dikaitkan dengan pengganas, Islam pula dikaitkan dengan segala kejumudan, Al-Quran dibakar, Masjid disimbah cat dan dibaling dengan kepala babi! Ini semua bukan kerja orang Islam! Tetapi musuh Islam. Siapakah musuh Islam yang sering melabelkan segala kejahatan kepada Islam kalau bukan Kristian.
  3. Mereka juga yang terhegeh-hegeh minta supaya kalimah Allah dapat digunakan dalam akhbar tabloit mereka begitu juga terkinja-kinja minta supaya al-kitab dibenarkan diedar untuk bacaan - kononnya - penganut kristian di semenanjung ini. Jadi untuk memberikan sedikit sebanyak maklumat kepada orang Melayu bagaimana rupa sebenarnya al-kitab atau Bible ini, maka TS mengambil kesempatan ini untuk berkongsi segala pengetahuan yang ada dengan seluruh umat Islam di negara kita dengan posting khas secara bersiri tentang BIBLE.
  4. Pada posting bahagian pertama TS dah ceritakan tentang perilaku sumbang mahram atau incest yang terdapat dalam bible iaitu dari the book of genesis, 19:30-36. Kali ini TS nak sentuh pula tentang perbuatan zina dan onani (masturbation) dalam bible.
  5. "And Judah said to Er's brother Onan, Go and sleep with your brother's widow..."But Onan knew that the children would not belong to him, so when he had intercourse with his brother's widow, he let the semen spill on the ground, so that there would be no children for his brother." Genesis 38:8-9
  6. Dari petikan diatas dapat kita lihat bagaimana Judah menyuruh Onan tidur dan bersetubuh (zina) dengan balu abangnya (Tamar). Jadi Onan pun "ambil tanggungjawab" mendiang abangnya dengan melayani balu tersebut. Onan tahu kalau dia Tamar mengandung, anak yang bakal dilahirkan kelak tidak boleh di"binkan" kepadanya jadi dia pun pacut luar! Tapi zaman tu belum ada KY Jelly!
  7. Cuba kita bayangkan bagaimana sebuah kitab pegangan ribuan juta manusia boleh memberikan satu contoh sedemikian rupa kepada penganutnya? Memang tak masuk AKAL!
  8. Dimanakah nilai moralnya? TIADA
  9. Apakah ini cara hidup yang dicuba ditonjolkan? SEKS BEBAS - zina dan onani.
  10. Apakah mereka (penganut kristian) sanggup perkara sedemikian diperlakukan kepada ahli keluarga mereka jika sungguh keadaan sedemikian berlaku? PASTINYA TIDAK
  11. Jika demikian sanggupkah mereka menafikan bible? PASTINYA TIDAK KERANA ITU KITAB MEREKA dan kepada mereka itu (bible) adalah ayat TUHAN!
  12. Jika itulah isi kandungan bible, APAKAH ITU TARAF AYAT ALLAH? Jadi janganlah kita merendahkan sifat-sifat dan kekuasaan Allah.
  13. Jadi fikir-fikirkanlah jika kalimah Allah nak dibenarkan pakai.

2 comments:

  1. Salam,

    Tuan, apabila berbicara antara agama perlu berhati hati. Sekali kita menghina agama mereka, mereka akan membalasnya untuk menghina agama kita kecuali kita mempunyai hujah yang cukup saperti anugerah Allah kepada allahyarham Ahmad Deedat.

    Allah tidak menurunkan agama sekelip mata tetapi beransur ansur. Islam itu sendiri di sempurnakan kepada nabi Muhammad S.A.W selama 30 tahun. Sebelum sesuatu hukum itu di turunkan, amalan sebelumnya tidak salah bagi umat pada masa itu. Dalam Islam mempercayai anak anak nabi Adam berkahwin sesama mereka. Pada masa itu, perbuatan mereka bukannya zina.

    Walaupun mereka musuh kita tetapi tidak bermakna kita perlu menyerang mereka selagi mereka tidak memerangi kita. Nabi sendiri menerima Yahudi dan mengambilnya sebagai penasihat.

    Allah mewajibkan kita berdakwa dengan penuh berhemah.

    Wallahualam.

    ReplyDelete
  2. Terima kasih di atas pandangan saudara. Tunggu penjelasan mendalam di posting minggu hadapan. Salam

    ReplyDelete