Monday, May 23, 2011

ESKAY "MERAYU" ANWAR

  1. Sebagai seorang kawan, Eskay, merayu kepada Anwar agar kembalilah kepada keluarga tersayang, luangkan masa bersama mereka selama masih ada sisa baki hidupnya. Demikianlah rayu seorang kawan kepada kawannya yang sudah sesat dihujung jalan.
  2. Temubual eksklusif Utusan Malaysia bersama Dato' Eskay di kediamannya di Naka, jelas memperlihatkan keikhlasannya bagi menamatkan segala isu moral yang melumpuri Anwar Ibrahim. Eskay yang TS kenali sememangnya seorang yang tenang, ikhlas, berani dan tegas! Itu adalah kebenaran!
  3. TS teringat kata orang tua-tua, "kalau orang marah bermakna mereka masih sayangkan kita." Begitu juga kalau orang menegur, tidak lain dan tidak bukan adalah untuk kebaikan kita. Jadi apa yang dilakukan Eskay sememangnya tepat. Menegur demi kebaikan.
  4. Jadi apabila nak tegur, mestilah dikemukakan juga segala fakta yang menyokong teguran tersebut. Mana ada orang tiba-tiba marah atau tegur kita tanpa sebarang usul periksa. Maka, rakaman video adegan seks tersebut adalah bukti kesalahan yang telah dilakukan dan pastinya tindakan menegur perbuatan terkutuk tersebut adalah tindakan wajar dan tepat.
  5. Bila nak tegur pun ada cara dan peringkatnya, kali pertama mungkin hanya dengan bisikan hati, kedua pula dengan kata-kata dan ketiga dengan kayu "tiga tengah dua" la. Itu kalau dah baloq sangat dah (orang Kedah kata). 

No comments:

Post a Comment