Wednesday, June 8, 2011

Siapakah Al-Anwar?


  1. Setelah beberapa ketika TS tidak bersiaran, banyak masa telah TS habiskan dengan membaca sambil melayan kenduri kahwin yang bertimbun. Ya lah musim cuti sekolah katakan. Cuma yang paling menarik perhatian TS, dalam banyak-banyak buku dan majalah yang dibaca ialah MASTIKA!
  2. Mastika sememangnya majalah yang cukup lama kalau nak diikutkan dari usia penerbitannya, kalau tidak salah sekitar 70 tahun lamanya. Antara cerita yang amat menarik perhatian saya ialah - segmen "ALAM MISTIK BERSAMA KARIMON". 
  3. Segmen ini menceritakan tentang "musuh sebenar manusia" iaitu Jin dan Iblis. Ada Jin yang Islam dan ada yang memerintah kerajaan gelap!. Jibriyaail, Mikiyaail, Samsamaail, Ruqiyaail, Kasfiyaail, Sarfiyaail dan Ainyaail adalah 7 Raja Jin Islam yang menjaga 7 kerajaan atas langit tersebut.
  4. Manakala 7 Raja bagi kerajaan gelap pula ialah, Akhmar, Burkhan, Syamhurish, Mazhab, Marrah, Maimon dan Zubaiah. Dan, 4 kerajaan besar golongan Jin Afrit yang pernah bekerja dibawah pemerintahan Nabi Sulaiman pula ialah, Munaliq, Hadlabajan, Sughal dan Thamrit.
  5. TETAPI, yang menarik yang TS sebut diawal bicara tadi tentang rencana ini ialah berkenaan Anak-Anak Iblis yang juga menjadi pemerintah bagi 5 kerajaan besar dan tugas-tugas mereka.
  6. Bermula dengan DASSIM - tugas jin ini ialah merasuk manusia supaya bercerai-berai antara suami-isteri, adik beradik, sahabat handai dan jiran tetangga. Dassim juga bertanggungjawab memutuskan silaturrahim, kekeluargaan, jemaah dan sebagainya.
  7. Manakala MABSUUT pula - tugasnya ialah merasuk dan menghasut manusia supaya memFitnah, mengadu domba, dengki khianat dan seumpamanya.
  8. Bagi THUBAR pula - beliau bertugas merasuk manusia yang ditimpa masalah, musibah dan bala bencana supaya berputus asa dari Rahmat Allah. Maka selepas dirasuk, manusia akan menyumpah seranah dan memaki hamun kepada Allah akibat dari musibah tersebut.
  9. Yang keempat ialah ZALANBUR - jin ini pula bertugas menghasut manusia supaya bergaduh, bertengkar, bermusuhan, bertumbuk dan membunuh.
  10. Maka yang terakhir, yang kelima dan yang paling menarik perhatian TS sehingga terpanggil untuk membuat posting ini ialah tidak lain dan tidak bukan (ini bukan rekaan tetapi dipetik dari Mastika) ialah AL-ANWAR. Tugas Al-ANWAR ialah, merasuk dan menghasut manusia supaya berbuat perbuatan keji yang akan meruntuhkan NAMA BAIK SENDIRI!
  11. Al-ANWAR juga merasuk manusia untuk berjudi, bertikam nombor ekor, gejala sosial, minum arak, sumbang mahram, onani, berzina, lesbian, seks bebas, homoseksual dan Liwat! Mereka yang terlibat pada mulanya cuma hanya mencuba dan berjinak-jinak tetapi sekali mencuba akan membawa ketagihan dan akhirnya menjadi hobi.
  12. Apa yang lebih keji ialah, perlakuan homoseksual atau liwat ini akan terus kekal sampai ke mati.
  13. Harap-harap Anwar yang ada hari ini bukan dari 5 yang disebut. Nauzubillah!

No comments:

Post a Comment