Wednesday, June 22, 2011

Allah Dalam Bible : ADAKAH BIBLE AYAT ALLAH?

  1. Isu memutarbelitkan ayat-ayat suci Al-qur'an bukanlah satu perkara baharu. Ianya telah berlaku sejak sekian lama dahulu dan kerja-kerja ini dilakukan secara halus dan tersusun oleh mubaligh-mubaligh kristian. Tujuan mereka adalah untuk menimbulkan kekeliruan terhadap Al-quran dan seterusnya menarik perhatian mangsa mereka kepada bible dan kristian.
  2. Mereka begitu bijak dan halus dalam mengatur strategi. Mereka tahu bahawa Islam akan hanya lemah apabila umatnya meninggalkan ajaran tersebut. Mereka juga tahu bahawa untuk melemahkan umat Islam, mereka perlu "menguasai" Al-quran. Bagaimana? Dengan cara memutarbelitkan ayat-ayat sucinya. Kerana itu juga ada ayat-ayat suci Al-quran dikatakan lucah oleh mereka. Contohnya TS berikan nanti.
  3. Jadi tujuan penulisan kali ini adalah untuk kita bandingkan ayat Al-qur'an dengan ayat bible, yang mana porno?
  4. Ayat pertama; Tentang penciptaan manusia sebagaimana firman Allah SWT di dalam Al-qur'an, " Dan Dialah (Allah) yang menjadikan manusia daripada air (lelaki), lalu diadakannya (perhubungan) keturunan (dari pihak lelaki) dan menantu (dari pihak perempuan), dan adalah Tuhanmu itu berkuasa." Al-Furqan [25] : 54. Manakala yang kedua pula, Allah SWT berfirman, " Maka hendaklah manusia memperhatikan daripada apakah dia diciptakan? Dia diciptakan daripada air yang terpancar." At-Tariq [86] : 5-6.
  5. Apakah ayat-ayat tersebut berunsur lucah? Pastinya tidak. Tidakkah kita telah dibuktikan oleh kajian sains bahawa manusia itu terjadi hasil proses persenyawaan dan percantuman sperma (mani) dan ovum (telur wanita)? Bukankah itu Sains?.Manakala "perhubungan" dalam konteks ayat tersebut di atas, Al-Furqan [25] : 54, adalah pernikahan atau perkahwinan.
  6. Cuba kita lihat pula kisah didalam bible. TS merujuk kepada Book of Genesis 38 : 13-30. Bagaimana Judah (bapa mertua) berzina dengan menantunya (Tamar) setelah menantunya menyamar sebagai seorang pelacur sehingga melahirkan anak kembar Perez dan Zerah! Tindakan Tamar tersebut ialah bagi memperolehi zuriat yang terbaik dari keturunan yang baik-baik.
  7. Perlu diingat bahawa Perez dan Zerah adalah nenek moyang kepada Jesus Christ (Matthew 1 : 1-16). Anak-anak haram hasil perzinaan bapa mertua dan menantu akhirnya menjadi nenek moyang kepada seorang "anak tuhan"?!!! Apakah pengajaran dari ayat tersebut? NONE! 
  8. Apakah bentuk perhubungan tersebut? Bukankah itu zina? Bukan manusia diseru agar mencambahkan keturunan melalui perkahwinan? Kenapakah zina menjadi keutamaan dalam bible apabila merujuk kepada percambahan keturunan?
  9. Lihat juga ayat dari Genesis 19 : 30-38, bagaimana Lot (bible menghina Nabi Lut atau Lot) yang terpaksa lari bersama dua anak perempuannya meninggalkan Sodom dan tinggal di dalam gua. Kedua-dua anaknya pula telah mengadakan hubungan seks dengan bapa mereka setelah beliau dimabukkan sehingga melahirkan anak, anak perempuan pertama mendapat Moab manakala yang kedua pula memperolehi Ben-Ammi kononnya bagi memeliharan keturunan bapa mereka!
  10. Begitu seterusnya bible "mengajar" penganutnya. Mereka disajikan dengan kisah-kisah immoral bagi membentuk moral masyarakat mereka.
  11. Dan tidak hairanlah jika isu dan masalah zina dan sumbang mahram serta pelacuran menjadi-jadi di negara barat. Tidakkah ini menunjukkan kepada kita betapa benarnya kata-kata, jika terlalu banyak makan makanan tidak berkhasiat kita menjadi lemah, jika terlalu banyak baca bacaan yang kotor maka fikiran menjadi rosak?!!
  12. Itu antara sebahagian dari 11 perkara sumbang mahram dalam bible yang dikisahkan dalam Book of Leviticus dan Deutronomy.   
  13. Apakah kategori yang paling sesuai untuk kita berikan kepada kisah-kisah yang sedemikian? Sains kejadian manusia? Persenyawaan berhadas? Kisah dan teladan?
  14. Seterusnya TS ingin mengambil petikan dari Deutronomy 25 : 11-12, "It two men fights together, and the wife of one draws near to rescue her husband from the hand of the one attacking him, and puts out her hand and seizes him by the genitals...then you shall cut off her hand; your eyes shall not pity her."
  15. Kalau TS bergaduh dengan sesiapa yang cuba menyerang TS, dan pada ketika itu isteri TS nak bantu TS dari kena serang MAKA TS kena potong tangan isteri TS dan jangan sesekali kesiankan dia.! Mak oi! apa punya laki, bini nak tolong. Bini yang kena potong tangan. Tak dak akai punya orang yang tulis buku ni!! Tapi inilah yang dikategorikan "ayat Tuhan" dalam Bible.
  16. Tuan-tuan adakah demikian Ayat ALLAH? Jelas sekali perbezaan ayat-ayat suci dalam Al-quran berbanding bible. Tentang kejadian manusia di dalam Al-quran telah diungkap dengan penuh keindahan dan persoalan agar difikirkan. Sedangkan ayat dan tindakan dalam bible pula ditulis macam orang hilang akal! Bolehkah kita kata Bible ayat Allah?
  17. Oleh itu kalau dah bible itu bukan ayat Allah, perlukah nama Allah dimasukkan dalam bible?

2 comments:

  1. Orang2 Islam memangnya bodoh dari azali lagi!

    ReplyDelete
  2. kau pun bangang jugak....kau ni org islam ke atau bukan...?mak bapak kau org kristian kan...?

    ReplyDelete