Thursday, July 21, 2011

MALU YANG AMAT!



  1. Apabila TS tonton pendedahan yang telah dibuat oleh pihak PDRM tentang perhimpunan Bersih, malam semalam, apa yang boleh TS katakan ianya cukup yang amat MALU atau orang Kedah selalu kata malu yang amat. Bukan malu tentang polis tapi kenyataan dan perbuatan pemimpin serta peserta bersih.
  2. TS tidak pernah sangsi kepada segala tindakan pihak polis dalam menangani masalah jenayah dan sebagainya. Kalau ada yang tidak kena dengan anggota polis, bagi TS itu cuma isu terpencil. Tetapi pihak polis telah menjalankan tugas dan tanggungjawab mereka dengan baik dan cemerlang.
  3. Segala tomahan dan fitnah yang dilontarkan kepada pihak polis jelas TERSASAR dan BOHONG!
  4. TS sememangnya menyanjungi PDRM sebagai pasukan keselamatan dan pengawal keamanan. Walaupun TS pun adakala kena saman, tapi tak pernah dihati ini untuk membenci atau marah sebaliknya TS menganggap ianya sebagai satu peringatan agar sentiasa berhati-hati dan juga pelajarn yang terbaik bagi mendidik insan.
  5. Kasihan bila polis sering dipersalahkan walaupun niat dan tujuan mereka sebenarnya baik. Takkan lah kita nak tengok polis tercegah keras macam batu bila ada perkara mungkar sedang bermaharajalela?
  6. Tapi tabiat manusia, terutamanya geng pembangkang ni, polis buat apapun salah! Tapi kalau mereka jadi kerajaan TS rasa mereka pun sokong dengan tindakan polis atau mereka akan kerah polis ambil tindakan keras kepada para demontrator.
  7. Gelagat pemimpin pembangkang, Mat Sabu, Anwar, Tian Chua cukup memalukan. Mereka ini memang tidak bermaruah! Berbohong sana sini kata polis kejam. Mereka yang meluru kepada polis mereka kata polis serang mereka. Polis suruh bersurai, mereka berhimpun lagi ramai. Sampai water-cannon pun lari main dengan puak-puak jahiliah ni!
  8. Oleh itu tindakan polis mendedahkan segala perilaku provokatif Bersih, sewajarnya diberi pujian. Kita juga berharap di masa-masa akan datang, pihak polis dapat mengambil langkah yang sama bagi memberikan maklumat yang tepat kepada seluruh rakyat terhadap apa yang berlaku sekurang-kurangnya rakyat boleh lihat perangai tak senonoh pemimpin pembangkang ni.
  9. PAS perlu segera insaf, mereka kini diambang kehancuran apabila yang menjadi pemimpin mereka bukanlah Ulamak tetapi Ular dalam semak (meminjam kata Allahyarham M.Rajoli) yang bakal mematuk dari dalam.

1 comment:

  1. Blog 1malaysia, pohon agar saudara boleh menggunakan bahasa yang lebih manis dan beradab dalam memberikan komen pada masa-masa akan datang supaya komen tersebut dapat disiarkan.

    Terima kasih.

    ReplyDelete