Friday, October 22, 2010

DUN DERGA : DAP VS PKR

1. Nampaknya penyakit serang menyerang dalam PKR tidak habis dalam mesyuarat cabang mereka sahaja tetapi melarat sampai ke luar. Rebut merebut jawatan sehinggalah kepada rebut merebut kerusi DUN pula. Inilah sindrom "semua-orang-tak-betul-dia-saja-yang-betul" yang melanda PKR.
2. DUN Derga yang mempunyai pengundi berjumlah 22,159 – (Peratusan Kaum: M:54.78% C:40.07% I:4.11% L:1.05%) pastinya tidak akan diberikan secara percuma kepada PKR dan keadaan ini pastinya membuatkan Ustaz Azizan risau dan rimas jika tidak ditangani segera.
3. Sikap pemimpin de-factonya, kini menular kepada ahli-ahlinya pula. Kegilaan-demi-kegilaan dalam PKR semakin menjadi-jadi. Dari kerakusan nak menawan Putrajaya dan menjadi Perdana Menteri sehinggalah kepada kerusi DUN dan mungkin juga jawatan Menteri Besar.
4. Mungkin ini juga salah satu sebabnya Ustaz Azizan pun mula bimbang. Manalah tahu kerana pada PKR mereka sahaja yang pandai dalam serba serbi. Ustaz Azizan pun sekarang dilihat mereka sudah tidak makan cekak untuk mentadbir Kedah, terutama dalam menangani isu air.
5. Kepada Ustaz Azizan kenalilah sahabat anda.

No comments:

Post a Comment