Thursday, October 21, 2010

TV3 DAH KENA KOMPAUN, NAMEWEE "RACIST" BILA LAGI?

1. Stesen TV3 telah dikompaun oleh SKMM sebanyak RM50,000.00 gara-gara menyiarkan iklan Sinari Lebaran yang dilihat suatu penghinaan kepada seluruh umat Islam di negara ini. Begitulah jawapan yang telah diberikan oleh Timbalan Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Joseph Salang Gandum.
2. Persoalannya, bilakah pula tindakan akan diambil keatas budak rasis Namawee yang tak habis-habis dengan video perkaumannya? Takkan terlepas begitu sahaja. Kalaulah benar kementerian dah serah siasatan kepada Peguam Negara, apa yang ditunggu lagi. Janganlah biar rakyat, terutamanya orang Melayu tertunggu-tunggu tindakan yang bakal diambil.  
3. Janganlah bila kena batang hidung orang Melayu cepat saja tindakannya - kena reman dan sebagainya, tapi bila kena seorang budak Cina sampai sekarang tak dengar cerita.
4. Ingatlah kita tak perlu apologetik lagi dan jangan takut nak ambil tindakan. Orang tidak hormat dan menghina kita apabila kita lemah dan takut. Kerajaan perlu tegas dalam isu-isu yang melibatkan sensitiviti kaum dan agama. Yang bersalah perlu menerima hukuman. Jangan pula dek kerana takutkan sokongan politik bangsa dan agama diperjudikan.
5. Kementerian Dalam Negeri (KDN) kalau perlu dirombak, rombaklah. Kita mahukan seorang Menteri yang berani dan tegas bukan setakat memberi amaran. Kalau tidak beginilah jadinya maka terpaksalah Ketua Wira Perkasa, Arman, mengejar Namawee ke seluruh pelusuk negara.

No comments:

Post a Comment