Wednesday, June 15, 2011

BIBLE : Tuhan Dipersenda Dan Jenayah Maksiat Ditunjuk Ajar, Adalah Mengapa Kristian Itu SESAT!

  1. Setelah lama terhenti membicarakan tentang Bible, hari ini TS kembali dengan topik seterusnya yang mengukuhkan lagi hujah kenapa kita - orang Islam, menentang kalimah Allah digunakan oleh puak-puak Kristian ni.
  2. Sememangnya kita tidak ada masa nak belek-belek kitab Bible tu sebab kalau nak diikutkan bukannya ada faedahnya pun. Tetapi bila dah ada pihak yang terloncat-loncat macam kera kena belacan saja perangai nakkan sangat guna nama Allah maka kita kena jugalah selak-selak kot-kot ada kebenarannya!
  3. Malangnya memang tidak layak langsung nama Allah diletakkan dalam Bible atau digunakan oleh mana-mana bahan cetak atau digunakan sewenang-wenangnya oleh Kristian. Kenapa, kerana sikap orang Kristian sendiri yang mempersenda-sendakan sifat ketuhanan.
  4. Cubalah kita bayangkan kalaulah kalimah Allah itu digunakan kalau mereka menggambarkan kemarahan Allah, "Asap keluar dari lubang hidungnya dan api yang menyala dari mulutnya sehingga terbakar menjadi arang!". (2 Samuel 22 : 9)
  5. Kemudian pula digambarkan tuhan bercukur, "Dia bercukur dengan pisau cukur, kepala dan bulu kaki serta juga janggutnya." (Isaiah 7: 20). Apakah itu sifat yang sesuai dengan ALLAH?
  6. Sebagai umat Islam, kita amat ditegah dari melakukan perkara-perkara mungkar yang akan merosakan akal, akidah dan masyarakat. Tetapi berbeza dengan kristian. Mengapakah begitu banyaknya kemungkaran dan kerosakkan dalam masyarakat mereka adalah kerana dari ajaran kitab mereka.
  7. Buktinya yang jelas adalah, MEROGOL! Cara bagaimana hendak merogol adik perempuan sendiri diceritakan dengan DETAIL dalam Bible ! (2 Samuel 13 : 6-22) Iaitu kisah AMNON(si abang) dan TAMAR (si adik) - panjang ceritanya jadi kalau boleh bacalah sendiri.
  8. Bolehkah kita menerima ini sebagai AYAT ALLAH?!
  9. Apakah kita boleh merelakan ALLAH digambarkan sedemikian sifatnya?
  10. Pastinya Kristian itu juga bukanlah satu agama dan Bible itu bukanlah satu Kitab yang baik! Jadi fikir-fikirkanlah DEMI kesucian nama ALLAH, Tuhan Seru Sekalian Alam.

3 comments:

  1. Aku setuju sangat dengan TS. Tapi pemimpin agama kita e.g Menteri Agama Jamil Khir dok buat apa? Dok lagak macam Menteri cap ayam saja. Tapi dia buleh ka baca orang puteh, pasai bible tu tulih dalam bahasa orang putih.

    Apa pun semua menteri2 Islam kena berani tolak menatang tu. Menteri Dalam Negeri dah tak berani tak macam Lim Guan Eng, DYMM Agong pun depa tak rujuk nak buat PR masjid. Cuba menteri2 Melayu berani macam menteri Cina tu tak dak sapa pun berani nak hina Islam.

    Kopi campok tulang babi, JAKIM nasihat suruh samak saja...oooi to syeh JAKIM tulang babi tu haram bagi orang Islam. Jadi kalau ada syarikat berani campok dalam kopi makna depa dah cabar dan hina orang Islam.... TUTUP.

    Bible, masuk perkataan Allah dalam binle ustaz al juburi dah royat kato buleh jadi puak2 JAKIM, Menteri cap aye lopong mulut... selagi Melayu tak tunjuk kuasa, bangsa penumpang akan terus bermaharaja lela...

    ReplyDelete
  2. siapa sebenarnya yang menjatuhkan maruah orang melayu....
    "malaysia ni bukan melayu yang punya...malaysia ni orang cina yang punya,,,orang india yang punya"...itulah laungan dari bakal seorang PM (anuar brahim)..maka dari itulah bangsa penumpang makin berani n terus bermaharaja lela menuntut hak mereka yg tak ada pada dasarnya...

    ReplyDelete
  3. Slogan "1 Malaysia" dilaungkan,negara demokrasi dibanggakan,bebas memilih agama konon,tetapi..kenapa masih mempersendakan agama lain... Bukankah mempersendakan agama lain itu SALAH?? Islam ikut cara Islam, Kristian ikut cara Kristian..

    ReplyDelete