Sunday, December 26, 2010

Daulat Raja Melayu : TAHNIAH PASUKAN MALAYSIA


  1. Tahniah kepada pasukan kebangsaan Malaysia yang telah berjaya membenam pasukan Indonesia dalam perlawanan merebut Piala Suzuki malam ini. Kejayaan tersebut amat bermakna setelah negara mengalami kemarau dan kemaruk kejayaan di peringkat antarabangsa.
  2. Kejayaan malam ini adalah berkat gandingan yang cukup mantap dan menjadi diantara jurulatih kebangsaan K.Rajagopal dan anak buahnya, terutama Safee Sali yang kini merupakan penjaring terbanyak dalam pertandingan ini.
  3. Namun begitu yang cukup menarik perhatian saya ialah kata-kata YTM Tengku Mahkota Pahang apabila menjawab soalan pemberita tentang jaringan gol, baginda secara spontan menjawab, "3-0". Akhirnya kita dihadiahkan dengan jaringan sebanyak yang tersebut. Mungkin ianya kebetulan atau mungkin juga itulah DAULAT RAJA MELAYU! Walah-u-alam.
  4. Walau apapun Tahniah! Tahniah! dan Tahniah! kepada pasukan kita yang telah menunjukkan aksi yang cukup menarik dan hebat. Semoga dengan semangat dan matlamat yang satu kita bakal beroleh kejayaan muktamat pada perlawanan di Indonesia nanti iaitu pada 29 Disember 2010.

No comments:

Post a Comment