Thursday, December 30, 2010

JANGAN BIAR UMNO KEDAH JADI TONG KITAR SEMULA



  1. Berita yang diperolehi dari spy - Leman dan KAKILEAKS yang berlegar disekitar bangunan Tunku mengatakan bahawa Dato Ahmad Lebai Sudin telah menolak jawatan Ketua Penerangan yang telah ditawarkan kepadanya bagi memantapkan Umno Kedah.
  2. Alasan yang kononnya diberikan ialah beliau tidak sanggup bekerja dibawah orang yang kurang berkelayakkan! Sekurang-kurangnya sama level dengan dialah.
  3. Diberitakan juga beberapa warlord-warlord lain akan diberikan jawatan-jawatan utama seperti Setiusaha, Bendahari dan Ketua Penerangan - antara nama yang terpancut keluar adalah seperti Dato "THE HIT MAN - Tajul Urus", Dato' Md Rozai - "the two time winner Recycle candidate" dan Dato Johari Baharom.
  4. Kalau begitulah keadaannya memang sah kita balik ke belakang, kalau tak purba pun ke zaman dragon and socerer.
  5. Terfikir pula bila mengenangkan hasrat Dato Seri Najib yang inginkan "a winnable candidate" sedangkan yang dok ada pun dah pernah kalah dan ada yang sampai dua kali. Yang amat merisaukan bila Bashah dilantik tu bukannya apa, pastinya beliau mempunyai kata pemutus untuk menentukan calon-calon pada pilihanraya kelak.
  6. Jadi beliau dijangka akan meletakkan nama-nama seperti tersebut diatas sebagai calon-calon pilihannya yang dah diketahui keputusannya - KALAH, sebelum pun pintu dewan membuang undi dibuka.
  7. Adalah diharapkan sangat-sangat agar Dato Seri Najib tolong-tolonglah, bantu-bantulah letak calon yang terbaik, sesuai, acceptable oleh akarumbi untuk mengisi jawatan eksekutif dalam Umno Kedah agar mendapat sokongan dan keyakinan rakyat.

2 comments:

  1. Apa yang hangpa dok hingag tak tentu punya ni.....UMNO ni bukan rakyat.
    UMNO ni hak gheta meghedak mak pak depa. Biaq pi la depa nak tutuh kot mana pun.Depa punya suka laaa..Hangpa punya suara bukan depa nak dengaq depa syiok dengaq gendang Cina mampuih lagi.Pasai depa pun nak mampuih sama.
    Bila depa nak mampuih baru depa nak palit taik ghata kat orang. Salah sana sini, depa juga yang betoi.
    Sebab itu karya agung sastrawan negara berjudul SHIT boleh kita guna pakai untuk oghang UMNO.
    Itu baru shit alias taik, tak kira lagi kencin, depa ni kaki kencin orang.Kita tunggu Shahnon Ahmad tulis novel PISS pulak.

    Kedah Sejantera.

    ReplyDelete
  2. Salam bro
    Perangai busuk hati orng2 umno tak abih2... Pokok Sena dangan Padang Terap tu dekat2 kan...member2 kan... eloklah dapat PHD pun...dengki kesumat.

    ReplyDelete