Monday, January 10, 2011

MELAYU "pariah!!"

  1. Sekali lagi Najib diletakkan dalam keadaan dilemma, antara nak teruskan dengan agenda perpaduan kaum melalui genre pendidikan atau nak menang hati pengundi ketika PRK hampir tiba. Isu kali ini juga mengundang kebijaksanaan serta keberanian Najib - kerana KDN dah lesu dan layu!
  2. Kini buku hasil karya Sasterawan Negara menjadi mangsanya. Interlok yang sarat dengan kisah perpaduan dilihat oleh segelintir kaum India - sebab yang tunjuk perasaan cuma 100 orang, sebagai satu penghinaan yang amat besar cukup memalukan mereka. Ungkapan pariah pada halaman 211 dan 220 itu sesuatu yang cukup tragis sehingga ada yang meminta agar pengkajian terhadap agama mereka dihentikan segera.
  3. Dei thamby!, itu baru sedikit, dah sampai tunjuk perasaan bakar buku! Kenapa tak pergi bakar saja ADUN (Komtar) Ng Wei Aik bila dia suruh "balik India". Cina tu lebih rasis dari buku tersebut.
  4. Parti politik mereka PPP, Makkhal Sakthi dan Persekutuan Pertubuhan India Malaysia (PRIMA) pun dah mula bising. Bagitu juga dengan Menteri mereka Datuk T.Murugiah yang mahu supaya teks yang mengeji kaum India dan nama kasta yang memalukan agama Hindu harus dibatalkan!
  5. Apapun saya respect kerana mereka begitu sensitif terhadap isu yang melibatkan kaum mereka. Cuma yang saya tidak faham, UMNO, parti Melayu terbesar di negara ini tidak pula melompat apabila orang Melayu dihina lebih dari pariah! Sekarang ini siapa yang pariah? Melayu sekarang berada dalam kasta mana dalam negara ini?
  6. PAS dan PKR tak payah cakaplah, nanti tengok sajalah mereka yang berasa lebih pariah dari orang India sendiri! Cuma yang diam DAP! Sebab mereka ini adalah "Yahudi" dalam negara Malaysia ini. Modus operandi mereka sebijik Yahudi. Kuasai ekonomi kemudiannya kuasai parti dan ahli politik lain untuk buat honar dikalangan Melayu dan kaum lain seperti India.
  7. Lihat sahaja apa yang mereka lakukan kepada Melayu di Pulau Pinang sebiji macam Yahudi buat kepada rakyat Palestin. Selepas Melayu sudah hilang dari bumi Pulau Pinang kini mereka mula buat honar pada India Muslim. Ini adalah kerana mereka cuba menlenyapkan orang Islam dari bumi Pulau Pinang dan Malaysia - jika boleh.
  8. Harapan kita janganlah pula bila dah 100 orang tunjuk perasaan maka kerajaan terpaksa buat mesyuarat kabinet untuk menilai kembali keputusan yang telah dibuat. Bila anak Cina tak faham bahasa, Namawee hina Melayu hidup-hidup, dia diberikan keistimewaan masuk ke Parlimen berlapikan karpet merah dan disambut penuh mesra oleh menteri kabinet.
  9. Sebagai hamba rakyat kami ingin lihat tindakan yang tegas dan adil bagi semua isu yang timbul yang melibatkan sensitiviti kaum dinegara ini. Janganlah Melayu dikambing hitamkan, dibakul sampahkan atau dibuat seperti pariah!
  10. Kalau mereka boleh naik angin dengan "pariah", tambah pula kita orang Melayu bila agama suci kita dihina - rumah ibadat kita disimbah cat, tafsir ayat-ayat suci kita sedap hati mak bapak mereka, bila sebut penumpang pun dah kena tindakan keras, hunus keris pun kena minta maaf dan banyak lagi - apakah itu pun masih belum cukup untuk dipanggil penghinaan ? Nak tunggu sampai bila dan nak tunggu sampai jadi macam mana baru nak sensitif dan barulah boleh diambil tindakan?!!
  11. Jangan pula nak jaga undi sampai nasib dan maruah bangsa jadi taruhannya. Takut sangatkah sampai hak majoriti pun tidak lagi membawa apa-apa erti? Kita percaya bahawa demokrasi mengutamakan majoriti tanpa meminggirkan minoriti tetapi nampaknya ini dah terbalik kuang. Janganlah sampai sekali lagi Melayu menolak kerajaan dalam PRU kelak. Dulu mereka tolak kerajaan kerana kerajaan lembik!
  12. Kepada Najib jangan biar Melayu terus diinjak-injak, jangan biarkan bangsamu menjadi pariah di negara sendiri.

1 comment:

  1. Mari lah kita tengok apa yg nak di buat oleh DSN mengenai isu ini. Kalau dia masih terikut ikut akan tunjuk perasan 100 org itu maka aku akan dapat rasakan tsunami ke 2 akan berlaku. Waktu itu akan terhapuslah UMNO bersama BN dari bumi Malaysia ini. Buat DSN fikirkan lah sama perasan anak bangsa sendiri yg telah di cela begitu teruk tapi masih dapat bersabar sebelum melayan kerenah pariah pariah ini.

    ReplyDelete